Teroristični napad v Franciji: veš, Zahod, svoj dolg?

»Ko jaz čutim svobodo, da bi se ponorčeval iz nečesa, kar ima za drugega človeka nepredstavljivo vrednost, je prav, da mojo svobodo govora omejim s spoštovanjem do človeka, ki v svojem svetu to vrednoto postavlja na nedotakljiv piedestal.«
.                                                                                                    Dr. Aleksander Zadel, psiholog

Primarni vir konflikta v svetu po hladni vojni bo izhajal iz človeških kulturnih in verskih identitet
.                                                                               Samuel P. Huntington, trk civilizacij, 1992

»Versko čustvo je najgloblje človekovo čustvo«
.                                                                                                                          dr. Anton Trstenjak

Barbarska okrutnost terorističnega masakra nad uredništvom satirične francoske revije Charlie Hebdo je pretresla Zahodni svet, nevajen krvavih scen z ulic svojih domov in delovnih mest. Poveličevanje človeškega življenja je zgolj ena izmed »univerzalnih vrednot« ki jih Zahodna civilizacija vsiljuje svetu, v katerem ima človeško bivanje v tostranstvu nižjo pomensko vrednost. Kot tudi številne druge kulturne vrednote; svoboda izražanja, demokracija, sekularizacija, materializem, enakost med spoloma in ostale, ki smo jih Zahodnjaki ponotranjili kot občečloveške ter pričakujemo, da jih kot take dojemajo tudi ljudje drugih kulturnih identitet.

Tovrstni pokroviteljski egocentrizem, sploh kadar posega na občutljivo področje verskega prepričanja, povzroča precej globlje duševne brazde od vojaškega intervenizma v bližnjevzhodnih plemenskih sporih, kakor vzroke za teroristične akcije islamskih ekstremistov površno pojasnjujejo nekateri komentatorji. Zgolj ena karikatura smešenja preroka Mohameda v tem pogledu naredi več škode od vsega bojnega arzenala ZDA, izstreljenega na bližjevzhodnih kriznih žariščih. Svinčnik lahko natančneje (pri)zadene v srce vernika od vsakega vodenega izstrelka.

Danes, več kot dvajset let od vzklitja slovite teze o trku civilizacij kot generatorju konfliktov v svetu po Hladni vojni je jasno, da je ugledni harvardski profesor Samuel P. Huntington imel še kako prav, a se je obenem v nečem tudi motil. Primarni vir konflikta danes nedvomno izhaja iz človeških kulturnih in verskih identitet, a se v globaliziranem svetu ne dogaja na obrobju civilizacijskih krogov, temveč v epicentru multikulturnega Zahoda. Najokrutnejši ekstremisti se danes rojevajo in rastejo v zibelki demokratičnega sveta.

Evropa in ves Zahodni svet postaja žrtev lastne politike multikulturnosti. V skladu z našimi vrednotami in prepričanji smo ljudi drugih kulturnih krogov sprejeli z odprtimi rokami, a hkrati od njih pričakovali ponotranjenje našega vrednostnega sistema, kamenček v mozaiku katerega je denimo tudi satirično norčevanje iz vsega in vsakogar, ne glede na težo osebnega pomena zasmehovane vrednote. A kar je za nas legitimna pravica svobode izražanja, je lahko za pripadnika druge kulture dejanje grobega nespoštovanja in žaljenja verskih čustev. Ta pa je, ko je povedal že pokojni ugledni slovenski filozof in teolog dr. Anton Trstenjak, najgloblje človekovo čustvo. In kot tako je v vsej svoji globini lahko tudi najmočneje prizadeto.

Zahodna civilizacija se sooča z neizbežno izbiro. Bodisi vztrajati pri konceptu multikulturnosti  s spoštovanjem vrednot priseljencev drugih kulturnih krogov tudi za ceno upogibanja lastnih vrednotnih konceptov, bodisi trdno stati na braniku pridobitev humanizma in temeljev svobodnega sveta, kot ga razumemo na Zahodu.

V Slednjem primeru velja: »Multikulti ist tot,« kot je že pred leti zatrdila najvplivnejša ženska sveta Angela Merkel. Teroristični napad v imenu Alaha na svobodo izražanja daje njenim besedam novo potrditveno razsežnost. >

10 thoughts on “Teroristični napad v Franciji: veš, Zahod, svoj dolg?”

  1. Svoboda izražanja je vedno v konfliktu z monoteističnimi ekstremizmi in ne bi smeli čakati, da njihovi pripadniki začnejo streljati kritikov in satirikov. Že benigne oblike manifestacij njihovih fašističnih čustev, kot so tabu teme, cenzura in podobno, so nek primer nasilja monoteističnih ekstremizmov nad svobodo izražanja.
    Kakor je rekel Salmon Rushdie ob tej francoski tragediji: ” Religije so srednjeveška oblika ne-razuma in v navezi s sodobnim orožjem predstavlja največjo grožnjo za našo svobodo, …, ”spoštovanje do religij” je postala šifra za ”strah pred religijami”, zato si religije zaslužijo kritiko, satiro in, da, naše pogumno ne-spoštovanje.”

    Trstenjakova ”najgloblja čustva” so sicer fakt, vendar če so ta čustva neumna, proti-naravna, smešna in zavržena ter škodljiva za človekovo psiho, se to lahko tako prikaže. Tudi in predvsem na satiričen način.

    1. Nobene potrebe ni po spoštovanju religij kot takšnih, spoštovati je potrebno človeka.Spoštovanje človeka pa zahteva tudi njegovo čutenje ali religioznost.Nobenega opravičljivega razloga ni, da ne bi spoštovali ikone posameznikove religioznosti. To pa seveda ni opravičilo za zločin, saj obstajajo druge poti za uveljavitev človekove nedotakljivosti.

  2. Jaz sem 90% prepričan , da je bila predstava ZREŽIRANA . še posebno ko sem natančno pregledal VIDEO , na katerem se JASNO vidi, da krogla izstreljena iz bližine NI ZADELA policista , ki je ležal na tleh !

  3. Najbolj fašističen si kar ti Vladimir Veligor. Tako nestrpnega človeka, kot si ti, je težko najti.

  4. Multikulturnost – kaj je že to?

    V zgodnjih 60-ih letih se bi še ne desetletni mulc, ki je videl višek priseljevanja v Kranj. V Bosno so hodili avtobusi dvakrat tedensko, da bi pripeljali dovolj delavcev za tovarno Tekstilindus, lahko bi trdil, da je bil na delu slogan Proletarci vseh dežel – združite se. Prihajajoči mladinci in mladenke so s seboj prinašali svoje navade. Tako smo mulci dnevno poslušali gdje ti je sestra (ali majka) in dodano, jebem ti sestru (majku). Bog pa ne daj, da bi mu odvrnil z isto mero in odnesel celo kožo. Če nismo ušli so nas oklofotali ali brcnili v rit. Skratka kar je bilo njim dovoljeno nam ni bilo. Zadeva je šla selo tako daleč, da je bilo v Kranju več uvoženih policajev, kot domačih. Zato so se ti ljudje hitro navadili, da je v primeru pretepa med skupino Bosancev in Slovenca izgovarjali pred miličniki (če so tja sploh prišli), da jim je domorodec pač jebal majku. Ni odveč pripomniti, da je obveljala njihova in zraven je miličnik povedal še da se moraš hitro pobrati, da te ne bodo pretepli še oni.

    Potem pa je prišla kriza in ti priseljenci so jo najslabše odnesli. Niso imeli širše družine, ki je pri naših ljudeh pomagala prebroditi krizo – največkrat izgubo službe. Niso bili več javni razgrajači, ker so tudi na policiji naenkrat začeli prevladovati domačini. Skratka kriza je bistveno bolj prizadela priseljence. Začeli so preprodajati avtomobile ali na črno delati garaška dela za mizerno plačilo, vendar “delodajalci” niso bili domačini ampak prišleki, ki so se “snašli”. Bolj iznajdlivi so celo kar dobro živeli preko socialne pomoći, ki jim jo je preskrbela nekakšna “rođakinja”, ki jih je bilo vse polno po teh inštitucijah.

    Kaj pa danes? So se prilagodili slovenski kulturi? Nekateri da, drugi ne, še huje svojim otrokom in vnukom veselo razlagajo, kako je bilo včasih lepo (saj jim je bilo res) in da je demokracija nekaj najbolj slabega na svetu, že zato ker jo propagira Amerika, ki je vendar največji sovražnik socializma in neuvrščenosti.

    Gremo k novinarjem. Ni jih malo ki so pokvarjeni v dno duše, ni jim težko žaliti kristjanov in naslikati Marijo z podgano v naročju. Ni jim težko plačati borcem na bližnjem vzhodu ali v Afganistanu, da uprizorijo bitko za kamere, ker bolj se bo streljalo, bolje bodo prodali “avtentično” bojevanje. Za ta namen so “novinarji” porabili gore denarja. Vprašanje je kdo je tukaj bolj pokvarjen, ali đihadisti, ali zahodni vojni novinarji.

    Sedaj so novinarji ugotovili, da je nasmiselno žaliti kristjane, ker nekako ni njim všečnega odgovora. Zato so v svoji zlobi ugotovili, da muslimani veliko bolj resno jemljejo svojo vero. Norčevati so se začeli iz Alaha na način, ki bo po njihovem prinesel rezultat – in res ga je. Danes doživljajo klimax, in složno obsojajo pravoverne muslimane. Pozabili pa so (ali pa ne), da niso užalili samo radikalistov, ampak tudi zmerne muslimane, ki so se skoro že vključili v naš način življenja. Sedaj se prodajajo časopisi, kjer blestijo huskači. Internet je poln posnetkov “hudičev v človeški podobi” in le to še študirajo, kako bi vse skupaj naprtili kristjanom.

    Zato čestitam avtorju bloga, ker ne tuli z drhaljo, ampak razmišlja s svojo glavo.

  5. saj zadeva je čisto enostavna. moje pravice segajo do tam, kjer se začnejo pravice drugega. in tu ni nobene demokracije.

  6. Facebook je prepoln komentarjev, skozi katere uporabnike prepričujejo, da stoji za pokolom…Amerika.

    Dajana Babič
    18 min · Urejeno ·

    In kaj dela Slovenija? Leze v rit drugim – Francozom – in ponavlja za njimi, lastni ljudje pa se sami pobijajo, ker ne vidijo prihodnosti v tej državi.

    Slovenija bi morala imeti alarm prve stopnje, ne pa da papeško ponavlja za Francozi o tem, da so muslimani naši sovražniki!

    Celo znani in izobraženi Slovenci razpošiljajo sledeči posnetek
    ttp://webtribune.rs/senzacionalna-tvrdnja-ruskih-eksperata-teroristicki-napad-u-parizu-iscenirale-tajne-sluzbe/#

    toliko o zdravi pameti

  7. Če citiramo Trstenjaka, potem je morda najbolj prav, da v tem primeru (pa tudi nasploh vsak dan znova) upoštevamo njegovo ključno misel:”Za človeka gre!”
    Dokler ne bomo vsi, neoziraje se na versko usmeritev ali laičnost, dojeli bistva, ki je zaobjet v teh treh besedah, tako dolgo se bomo ljudje med seboj sovražili in pobijali. Ne gre za boga, za leve ali desne, tujce ali domorodce, bele ali rdeče (naštevate si lahko takih parov nasprotij brez konca), gre za ČLOVEKA!!!!
    Mar ni absurd, da se gremo odkrivanja skrivnosti dogodkov prvih sekend po velikem poku, ki naj bi nas pripeljala do spoznanja od kod smo, hkrati pa nimamo pojma kdo smo? Kdo si , človek!?

  8. Svoboda, enakost, to je nekaj neprecenljivega, žal pa ni univerzalno vodilo sveta. V najmanjši celici družbe, v družini imajo ljudje različne vrednostne vatle, in že tam se začne neenakost in nesvoboda. Načelo, ne stori drugemu, kar ne želiš, da drugi storijo tebi, to je več ali manj pozabljeno. Pokol v Franciji je zločin, ki nima resnega opravičila. Mnogo hujši in večji zločin se je pa istočasno zgodil v Nigeriji, ker so ekstremisti pobili nekaj tisoč ljudi in uničili cela naselja, to je pa menda nepomembno. Ni bilo zbora in pohoda državnih lecemernih veljakov v protest nasilju v črni Afriki. Če imajo zahodnjaki in Kitajci apetite v Afriki po naravnih bogastvih, bi morali ljudem omogočiti znosno življenje, ne pa samo ropati njihovo bogastvo. Za vse ostalo jim pa ni mar. Toliko krivice, nemorale in svetohlinstva kakor ga je danes na svetu, ga še ni bilo.

Comments are closed.